LettersOpinion

On­der­wys­stel­sel faal meer as 560 000 leer­ders

Werk­loos­heid onder die jeug is ’n na­sio­na­le kri­sis met 58% van die jeug wat tans werk­loos is.

Tammy Breedt, Vryheidsfront Plus (VF Plus)-LP en na­sio­na­le jeug­lei­er, skryf:

Die hoë u­ni­ver­si­teits­uit­val­sy­fer en werk­loos­heids­koers onder die jeug in Suid-Afrika ge­nood­saak ’n klem­ver­skui­wing weg van ’n blo­te ma­triek­slaag­sy­fer, na een waar in­dring­end ge­kyk moet word of leer­ders vol­doen­de voor­be­rei word vir die werk­plek en ter­siê­re on­der­rig.

Die uit­val­sy­fer van stu­den­te aan u­ni­ver­si­tei­te is so­wat 40% en slegs 22% van stu­den­te vol­tooi ’n drie­jaar­graad. Werk­loos­heid onder die jeug is ’n na­sio­na­le kri­sis met 58% van die jeug wat tans werk­loos is.

Dit is on­rus­ba­rend dat so­wat 140 000 ma­triek­leer­ders nie u­ni­ver­si­teits- of di­plo­ma­vry­stel­ling kon be­haal nie en net-net deur is. Dit is eg­ter po­si­tief dat die hoe­veel­heid leer­ders met u­ni­ver­si­teit­vry­stel­ling se­dert 2018 met 8% ge­styg het.

Slegs 42% (409 906) van al­le leer­ders wat in 2008 met gr.1 be­gin het, het in 2019 ma­triek ge­slaag. Dit be­te­ken dat 566 060 leer­ders nie gr.12 ge­slaag het nie.

Die ANC-re­ge­ring ge­bruik die ma­triek­slaag­sy­fer as ’n rook­skerm vir hier­die te­kort­ko­ming­e en die werklik­heid van die uit­val­sy­fer. Die maat­staf van on­der­wys be­hoort nie ’n kuns­ma­ti­ge slaag­sy­fer te wees nie, maar moet ge­hal­te­onderwys en die deur­vloei­sy­fer van leer­ders op skool in ag neem.

Die mi­nis­ter van ba­sie­se on­der­wys, An­gie Mot­shek­ga, het al in die ver­le­de on­der­neem om an­der maat­staw­we te ge­bruik en om wyer sta­tis­tieke rond­om die uit­slae te verskaf. Die maat­staf van suk­ses van die on­der­wys­stel­sel be­hoort die in­diens­ne­ming en ge­reed­heid vir ter­siê­re on­der­wys van skool­ver­la­ters te wees en nie hoe­veel leer­ders die mi­ni­mum­ver­eis­tes kon be­reik nie.

Die hoë ­werk­loos­heids­koers onder die jeug en die hoë uit­val­sy­fers van skool­leer­ders en u­ni­ver­si­teit­stu­den­te be­wys dat die on­der­wys­stel­sel leer­ders faal deur hul­le nie voor te be­rei vir die werk­plek of voort­ge­set­te stu­die nie.

Die te­kort aan die ont­wik­ke­ling van kri­tie­se denk­ver­moë en vaar­dig­he­de van skool­ver­la­ters maak dit by­na on­moont­lik vir skool­ver­la­ters son­der ver­de­re kwa­li­fi­ka­sie om die ar­beids­mag te be­tree aan­ge­sien die fo­kus ver­skuif het na slegs voor­be­rei­ding om ’n ma­triek­ser­ti­fi­kaat te be­haal.

Die VF Plus wens leer­ders en toe­ge­wy­de on­der­wy­sers geluk wat ten spy­te van moei­li­ke om­stan­dig­he­de en tal­le uit­da­gings goed pres­teer het en ’n po­si­tie­we ver­skil ge­maak het.

At Caxton, we employ humans to generate daily fresh news, not AI intervention. Happy reading!
Stay in the know. Download the Caxton Local News Network App here.

Related Articles

Back to top button