Local news

Brille uiteindelik hier vir Tshwane-pasiënte

Senior inwoners in ’n Pretoria aftreeoord wag al maande vir hul voorskrifbrille van Tshwane Distrikshospitaal. Terwyl sommige hulle s’n op 10 Oktober ontvang, wag baie steeds om in kennis gestel te word. Die Gautengse Gesondheidsdepartement sê vertragings is weens kontrakkwessies en verwag om die agterstand teen einde vandeesmaand uit te wis.

Sommige inwoners van ’n aftreeoord in die Moot gaan uiteindelik hul brille op 10 Oktober ontvang, nadat hulle al maande daarvoor wag.

In sommige gevalle moes inwoners amper ’n jaar wag vir hul voorskrifbrille nadat hulle oogondersoeke by die Tshwane Distrikshospitaal ondergaan het.

“Ek is so dankbaar dat ek Vrydag my brille kan kry,” sê ’n 78-jarige inwoner van ’n aftreeoord in Capital Park. “Maar ander hier wag steeds op ’n afspraak om hulle s’n te kry, selfs al is hulle in kennis gestel dat dit op pad is.”

Die inwoner is amper ’n jaar gelede op 15 Oktober ondersoek. Sy is deel van ’n groep van ongeveer 800 pasiënte wat op 6 Oktober in kennis gestel is dat hul brille by die kliniek aangekom het.

Die Gautengse Departement van Gesondheid sê hulle het ongeveer 800 pasiënte vanaf 6 Oktober laat weet dat hul brille by die Tshwane Distrikshospitaal opgedaag het. Foto: Facebook/Tshwane Distrikshospitaal

In reaksie op Rekord se navrae, het die Gautengse Departement van Gesondheid duidelikheid oor die situasie gegee.

Departement-woordvoerder Philani Mhlungu bevestig dat terwyl vertragings vele geaffekteer het, is dit nie weens wanbetaling, soos sommige pasiënte meen nie.

“Daar is geen vertraging van brille weens wanbetaling deur die departement nie,” sê Mhlungu.

“’n Aanvullende diensverskaffer is nou aangestel, en vanaf 6 Oktober is brille deur die distrikshospitaal ontvang en geaffekteerde pasiënte word tans gekontak.”

Mhlungu voeg by dat terwyl sommige klinieke, soos Pretoria-Wes, in staat was om vroeër brille uit te reik, was dit omdat slegs ’n paar items aan die kliniek toegeken is en op kontrak gekoop is.

Dit het plaasgevind terwyl die grootste deel van brille en ander items nog wag op aanvullende tender-toekenning deur die departement.

Die departement bevestig ook dat nuwe kontrakte om brille te vervaardig en te voorsien in Julie geïmplementeer is.

Dit sal na verwagting die konsekwentheid van aflewering in alle distrikte verbeter en help om die agterstand teen die einde van Oktober in te haal.

“Sodra dit ten volle in plek is, sal hierdie kontrakte konsekwentheid van aanbod verbeter en die agterstand doeltreffend inhaal,” sê Mhlungu.

Die departement beplan om in Oogversorgingsmaand, wat van 20 September tot 17 Oktober duur, te fokus om oogondersoeke en die verspreiding in die provinsie te versterk.

Oor watter hulp aan kwesbare pasiënte gebied word, sê Mhlungu geaffekteerde individue word gekontak sodra brille beskikbaar word.

In dringende gevalle, word pasiënte aan nie-regeringsorganisasies verwys wat met die departement saamwerk om gratis oogversorgingsdienste te verskaf.

“Alle pasiënte wat oogversorging benodig, word gesien of verwys na fasiliteite met oogsorgdienste. ’n Proses is in plek om die meeste bril-items en brilpakkette op kontrak te verkry,” voeg Mhlungu by.

Een van die kwessies wat bydra tot vertragings, volgens die departement, is die tekort van gestandaardiseerde kontrakte, wat ongelyke aanbod tot verskillende klinieke tot gevolg gehad het. Volwassenes in sommige areas wag so min as ’n maand, terwyl andere tot ’n jaar kan wag.

Die ondoeltreffende sisteem is ook kommerwekkend. Die departement het voorheen kwessies soos duplisering van voorskrifte erken, waar pasiënte per ongeluk verskeie pare brille van verskillende fasiliteite ontvang. ’n Provinsiale monitorstelsel word ontwikkel om dit te verhoed.

Het jy dalk meer inligting rakende dié storie? 

Stuur gerus vir ons ‘n epos na  [email protected] of skakel ons by 083-625-4114.

Vir jou daaglikse gratis gemeenskapsnuus, besoek Rekord se webwerf: Rekord

Besoek ook ons Facebook, Twitter en Instagram en TikTok.

At Caxton, we employ humans to generate daily fresh news, not AI intervention. Happy reading!

Elize Parker

Elize Parker is a senior journalist with more than 25 years of experience covering especially environmental, municipal and profile articles. She writes investigative reports, profiles, social articles and consumer related articles and also does photographs and multimedia to go with these. Previously she worked as a news editor for a radio station, news reader, a magazine journalist with women’s magazines and as a column writer.
Back to top button